Optimizacija za Google

Zašto se web sajt optimizuje najviše za Google, šta je sa Yahoo ili Bing pretraživačem?

Sigurno ste čuli za termin "izguglaj to", dok sličan izraz ne postoji kad su u pitanju Yahoo, Bing, i ostali pretraživači. Google je postao sinonim za pretragu, i ovo nije slučajno.

Google pretraživač već duži niz godina je bez premca kad se radi o pretraživanju interneta, i zbog toga se SEO ili optimizacija sajta za pretraživače često naziva i optimizacija sajta za Google. *

Ukoliko je Vaš sajt dobro optimizovan za Google, nećete mnogo izgubiti, čak i ako uopšte ne vodite računa o ostalim pretraživačima. Dakle, Vaš cilj treba da bude da Vam sajt bude prvi na Google-u, ili bar u prvih deset u rezultatima pretrage za ključne pojmove koji su važni za Vaš sajt i Vaš biznis koji predstavljate na njemu.

* Izuzetak za ovu tvrdnju je Amerika, gde se Bing pretraživač još uvek koristi u značajnom broju, tako da ovo treba uzeti u obzir ukoliko se radi SEO za američko tržište.

Kako da moj sajt bude prvi na Google?

Evo nekoliko smernica kojima treba da se vodite.

Izbor imena domena

Nemojte nužno birati naziv svoje firme ili brenda kao ime domena. Pokušajte da izaberete pojam koji će Vam ujedno doneti i poene kod Google-a. Ujedno, pazite da naziv domena ne bude suviše dugačak, kako bi ljudi mogli da ga zapamte.

Izbor ključnih reči

Važno je da izaberete specifične pojmove (ključne reči), koji su karakteristični za ono što se može pronaći na sajtu. Nikada nemojte birati suviše uopštene pojmove, već se odlučite se za one koji zaista predstavljaju Vaš biznis, i nećete pogrešiti.

Ključne reči i pojmovi za Vaš web sajt treba da odražavaju na realan način ono što je Vaša prava ponuda, kako biste privukli pravu vrstu posetilaca na svoj sajt. Nema smisla "zavaravati" posetoce korišćenjem popularnih termina u pretrazi, koji će, shvativši da su došli na mesto potpuno drugačije od onoga što su tražili, jednostavno napustiti Vaš sajt.

Primer: ako imate web sajt koji predstavlja firmu koja se bavi građevinarskim radovima, ključne reči mogu da budu: "građevinarstvo", "izradnja kuća", "povoljni stanovi", "stanovi Beograd", i sl.

Fokusirajte sadržaj web sajta na ključne pojmove

Kada ste pronašli ključne reči i pojmove na koje želite da fokusirate sadržaj svog sajta, treba da kreirate sadržaj koji će kvalitetno obraditi zadate teme. Postoje SEO alati koji omogućavaju da se ispita popularnost odeđenog pojma u pretrazi na internetu, tako da Vam možemo pomoći da se odlučite između nekoliko sličnih fraza koje odražavaju Vama najvažnije pojmove, i da fokusirate svoj sadržaj na njih.

Naš SEO stručnjak znaće da na pravi način obradi Vaš sadržaj i integriše ga u kod na specifičan način, tako da on bude dostupan za Google, kako bi stranice Vašeg sajta bile pravilno indeksirane i sajt ostvario svoj najveći potencijal.

Budite umereni

Treba da imate na umu da nikako ne smete veštački "puniti" sajt ključnim rečima, jer, pored toga što ovo može da bude iritantno za posetioce Vašeg web sajta, Google će takođe umeti ovo da prepozna kao svojevsrnu SEO prevaru, i može Vam se desiti da čak zaradite negativne poene kod Google-a.

"Sadržaj je kralj"

Ova rečenica je moto koji Vam Google preporučuje da stalno ponavljate. Ponudite svojim posetiocima kvalitetan sadržaj, i Google će takođe ovo umeti da ceni.

Neka Vam informacije na sajtu budu uvek ažurne, ponudite što više validnih i interesantih informacija, kao i kvalitetnih linkova ka drugim sajtovima, gde Vaši posetioci mogu pronaći još kvalitetnih informacija o temi koju obrađujete.

Dobar sadržaj sigurno će Vam se isplatiti, jer će posetioci spontano deliti Vaše informacije na društvenim mrežama i putem drugih kanala komunikacije, tako da ćete dobijati besplatnu promociju svog sajta i pozitivan publicitet.

Analiza podataka

Postoje mnoge proverene alatke za analizu statistika posećenosti sajta, i svakako treba da koristite neki od njih. Najpoznatiji je svakako Google Analytics, koji je besplatan.

Naša praksa je da sve klijente prijavimo na ovaj servis, kako bismo precizno pratili efekte optimizacije, unikatnu posetu, kao i izvore poseta (preko pretraživača, preko drugih sajtova i td.) Statistike Vam mogu reći mnogo toga o posetiocima Vašeg sajta, a ti podaci mogu biti veoma korisni ako se koriste na pravi način. Mogu da nam kažu kuda da usmerimo razvoj sajta u budućnosti, koje teme da razvijamo dalje, koje informacije posetioci najviše traže, itd.

Više o ovoj temi pročitajte u tekstu "statistike posećenosti za web sajt".

Izgradnja INBOUND linkova

Veoma je važno da izgradite mrežu linkova koji će voditi na Vaš sajt. Bez ovoga, sama optimizacija sadržaja često nije od velike koristi, sem kad se radi o veoma specifičnim i malo traženim pojmovima. Ova vrsta SEO zove se još "off-page" optmizacija.

Postoji puno web direktorijuma koji dozvoljavaju besplatan upis firmi i web sajtova, možete početi odatle. Mi ćemo Vam pomoći da razvijete strategiju izgradnje linkova i promovišete ih na svim dostupnim mestima na internetu, kao što su blogovi, društvene mreže, forumi i slično.

Takođe razmislite o plaćenoj reklami na nekom posećenijem portalu, koji može, ali i ne mora, biti povezan sa Vašom ciljnom grupom. (svakako je bolje da bude, ali možete izabrati i portal opšteg tipa).

Ukoliko ste u mogućnosti da uložite u onlajn marketing dodatni novac, možete koristiti servise za plaćenu reklamu, kao što je GoogleAds ili plaćena reklama na Facebook-u.

Interaktivnost

Ako ste voljni da uložite malo više truda u svoj sajt, treba da znate da Google veoma "voli" sajtove sa interaktivnim sadržajem - pod ovim pre svega mislimo na blogove, forume i slične forme. Ako imate šta da kažete, blog je idealna forma za vas. Što zanimljivije članke pišete i što više posetilaca "inspirišete" da ostave komentare, to ćete više poena skupiti kod Googla.

Sa druge strane, ne treba da imate blog ili forum samo da biste ga imali, ako niste spremni da uložite trud u njegov razvoj. Neaktivan interaktivni sajt Vam neće doneti nikakav boljitak u rezultatima pretrage na Google-u.

Društvene mreže

Još jedan važan segment optimizacije za Google jeste Vaše prisustvo na društvenim medijima, kao što su Facebook, Twitter i td.

Zajedno ćemo razviti strategiju kako da se predstavite na društvenim mrežama i posavetovati Vas kako da stalno promovišete svoj biznis putem ovih kanala.

Zaključak

Pozicioniranje Vašeg sajta u rezultatima Google pretrage zavisi u velikoj meri od Vas samih, a zatim i od nas, kao Vašeg konsultanta.

Najsigurniji način da Vaš web sajt ostvari svoj puni potencijal jeste da konstantno radite na njemu, a ukoliko se odlučite za održavanje sajta, mi ćemo pratiti Vaš sajt na internetu i pomoći Vam da uvek budete među prvima.

Naši sajtovi se dobro pozicioniraju, a naši klijenti ostvaruju nove kontakte zahvaljujući svojim sajtovima.